Ga naar de belangrijkste inhoud.
Begin van de belangrijkste inhoud.

MAAR HOE?

Deze kerstvakantie schoven we weer gezellig aan tafel met onze familie en vrienden (tenzij corona roet in het eten gooide). Kerst en eindejaar zijn de momenten bij uitstek om verhalen van het voorbije jaar maar ook ‘vroeger’ op te rakelen of langs te gaan bij grootouders, die maar al te graag over de ‘goeie ouwe tijd’ vertellen.

Wat als we dat nostalgisch gevoel nu ook eens met onze interne communicatie zouden kunnen oproepen? We horen je al denken, waarom zouden we moeten terugblikken op het verleden? We willen net vooruitkijken, op onze toekomst focussen.

Nostalgie is hot in marketing 

Toch legt het de bedrijven die er vandaag al op inspelen geen windeieren. Een beeld of tekst die leuke herinneringen uit je jeugd oproept… Nostalgie zorgt voor een instant goed gevoel. Neem nu het voorbeeld van Nintendo. Twee broers samen in een video? Op het eerste zicht niets speciaals. Maar doe hen een rode en groene trui aan, en je krijgt een ander verhaal. Remember Mario en Luigi? En kwam er nu net een spontane glimlach op je gezicht tevoorschijn? Dat is precies wat ik bedoel.

Bovendien brengt nostalgie mensen dichter bij elkaar. Het zorgt voor een zekere verbondenheid. En dat is nu net waar interne communicatie om draait, toch?

Aan de slag

Overtuigd? Goed, maar hoe begin je eraan? We geven je graag een aantal denkpistes mee:

  • Happy birthday!

  • Duik in het verleden

  • Op teamniveau

  • Metamorfose of evolutie?

  • Museum(nacht)

Laat vooral je creativiteit de vrije loop om het nostalgisch gevoel op te wekken!

Nood aan zotte ideeën of helpende handen? Give us a shout!