Ga naar de belangrijkste inhoud.
Begin van de belangrijkste inhoud.

Meten is weten

Zoveel mogelijk werknemers kwalitatief een survey laten invullen, is voor veel bedrijven een grote uitdaging. Werknemers maken er vaak geen tijd voor vrij, zijn enquête-moe omdat ze overbevraagd zijn of denken dat met hun input toch niets gebeurt. Bovendien is een grootschalige bevraging opstellen ook een intensief werkje dat je best goed op voorhand plant. Af en toe wil je ook enkel maar over een bepaald onderwerp iets te weten komen: wat leeft er momenteel onder je werknemers of hoe wordt een bepaald nieuws of verandering onthaald?

Enter pulse surveys! Dit zijn korte surveys over een onderwerp die je snel in je interne communicatiemix kan inzetten. Je kan ze frequent inzetten om polshoogte te nemen onder je medewerkers. Zo hoef je niet te wachten tot de volgende ‘grote’ bevraging in je bedrijf om iets te weten te komen over jouw communicatie-acties bijvoorbeeld.

Kort maar krachtig

Belangrijk daarbij is dat het duidelijk is wat de korte surveys precies inhouden, waarvoor ze dienen en hoe je met de resultaten zal omgaan. Om de response rate naar boven te krijgen, kan je ook nadenken over toffe formats. Waarom haal je je inspiratie niet eens op social media? Denk aan de emoji slider sticker functie in Instagram Stories of de korte polls op LinkedIn. Tot slot is het belangrijk de medewerkers te bedanken voor hun medewerking en terug te koppelen wat je met hun input precies zal doen.

Leuk! Maar hoe?

Wij zijn alvast fan van pulse surveys. Daarom denken we heel graag samen mee na over de beste formule en aanpak voor jouw medewerkers. Het content team bij ECHO helpt je om de medewerkers te verrassen met opvallende en in het oog springende formats en vormgeving.

Hit us up!