Ga naar de belangrijkste inhoud.
Begin van de belangrijkste inhoud.

​​Toerisme Vlaanderen is een overheidsagentschap in constante transitie en had ondanks zijn complexe structuur (verschillende buitenlandkantoren, medewerkers niet fysiek op kantoor, uiteenlopende interne doelgroepen, …) geen verantwoordelijke voor interne communicatie.

ECHO kwam aan boord om de interne kennisdeling te verhogen en om de informatiedoorstroom te verbeteren door van een wildgroei aan interne kanalen tot een efficiënte kanalenmix te komen. Daarnaast wilde het Corporate Communicatie team het pad effenen voor een interne communicatie verantwoordelijke die vanaf 2020 aan boord kwam.

Part of the team

ECHO werkte een half jaar gedetacheerd bij Toerisme Vlaanderen als aanspreekpunt voor interne communicatie. We verzorgden de copywriting, creatieve acties en interne kanalen. Daarnaast hadden we een adviserende en inspirerende rol. 

  • Fase 1

    Onderzoek en strategie

  • Fase 2

    Intern communicatieplan en verhoging kennisdeling

  • Fase 3

    Aanwerving verantwoordelijke interne communicatie

Het resultaat

  • Uitfasering wildgroei interne kanalen met nieuwe geïntegreerde kanalenmix inclusief overkoepelend intranet

  • Interne richtlijnen voor interne communicatie met een gezicht en afgelijnde rol
  • Nulmeting interne communicatie
  • Initiatieven voor interne kennisdeling
  • Intern nieuws wordt meer dan dubbel zo vaak gelezen. Meer dan 85% van de medewerkers actief op het nieuwe intranet inclusief de directie
  • Engagement op interne posts groeide met 600% op het einde van ons traject
  • Fundering voor een intern ambassadeurstraject in de toekomst